Instrukcja obsługi

I. PRZYGOTOWYWANIE PLIKÓW: Pliki powinny być zapisane w formacie JPG lub TIFF w trybie RGB 8 bitów na kanał. Rozdzielczość - 300dpi, nie trzeba zmieniać samemu, minilab ustawi ten parametr automatycznie

II. ZAMAWIANIE ODBITEK: Odbitki przez Internet można zamawiać poprzez program

fotosender

w tym celu należy zainstalować oprogramowanie i postępować zgodnie z kreatorem instalacji.

III. INSTRUKCJA KROK PO KROKU PROGRAMU FOTOSENDER

Krok 1

Logujemy się do programu.

Jeżeli jesteś nowym użytkownikiem kliknij ikonę [Nowy użytkownik]

Dalsza część rejestracji będzie w ostatnim kroku korzystania z programu.

logowanie

Krok 2

Po lewej stronie naszej aplikacji znajduje się drzewko katalogów, w którym wskazujemy folder ze zdjęciami z którego chcemy wybrać poszczególne lub też wszystkie zdjęcia do wywołania.

drzewo katalogów

Krok 3

• odszukaj katalog ze zdjęciami

• zaznacz wybrane zdjęcie

• naciśnij przycisk z formatem w jakim chcesz wywołać zdjęcie ustaw ilość odbitek dla danego formatu

Kolor oznacza jakość wykonanej odbitki w zależności od wybranego formatu i rozmiarów pliku:

jakość plików

uwagi:

Aby szybko dodać zdjęcie do zlecenia wybierz domyślny format (widoczny nad oknem miniaturek zdjęć) i dwukrotnie kliknij na wybranym zdjęciu lewym przyciskiem myszy lub kliknij prawym przyciskiem myszy.

Aby dodać do zlecenia większą liczbę zdjęć w tym samym formacie zaznacz wybrane zdjęcia trzymając lewy przycisk myszy i przeciągając w oknie miniaturek zaznaczając tym obszar działania. Po wciśnięciu przycisku formatu wszystkie zaznaczone zdjęcia dodadzą się do zlecenia. Modyfikacja ilości odbitek również działa na cały zaznaczony obszar.

Aby zaznaczyć więcej niż jedno zdjęcie wciśnij lewy klawisz ctrl i zaznaczaj pojedyncze zdjęcia. Korzystając z dostępnych narzędzi możesz poprawić kolorystykę zdjęć, usunąć efekt czerwonych oczu lub wykadrować zdjęcie. Wszystkie operacje są robione na kopii pliku z zachowaniem oryginalnego zdjęcia.

Przez cały czas składania zamówienia program informuje cię o ilości odbitek jakie zamówiłeś, rozmiaru wysyłanych plików i wartości zlecenia. W każdej chwili możesz podglądnąć zawartość zlecenia wciskając odpowiedni przycisk.

 

Krok 4

W tym oknie możemy zmodyfikować wszystkie zdjęcia naraz lub każde z osobna takie parametry jak: format i rodzaj papieru, ilość zdjęć, czy zdjęcia mają być z biała ramką, czarno – białe , sepia etc.poczym klikamy [Dalej]

parametr 

parametr1

* Pełny Papier

Jeśli proporcje kadru są przygotowane inaczej niż proporcje odbitki, część obrazu zostanie przycięta do właściwego rozmiaru;

* Pełny Kadr

Jeśli plik nie jest przygotowany we właściwym formacie, obraz zostanie zmniejszony w ten sposób, żeby cała fotogafia była widoczna na odbitce. Może to oznaczać, że w związku z różnicą proporcji boków, tylko część obszaru odbitki zostanie naświetlona - pozostałe miejsce będzie białe. Ponieważ właściwy obraz umieszczany jest zawsze centralnie, białe paski mogą pojawić się na górze i dole fotografii lub po jej bokach.

* Biała Ramka

Zdjęcie zostanie nieznacznie zmniejszone, a wokół niego pojawi się biała ramka o szerokości około 4mm, lub przy formatach odbitek powyżej 20x30 - około 5mm. Wybieraj ramkę z poziomu kadrowania - nie dodawaj jej w programie graficznym;

Krok 5

Teraz musimy dokonać procesu rejestracji, a więc wpisujemy podstawowe dane, wybieramy sposób płatności i klikamy [Wyślij zdjęcia]

Jeżeli wybraliście Państwo sposób zapłaty przelew po zakończeniu wysyłania zdjęć proszę o dokonanie przelewu na następujące dane:

PkoBP

Adam Marczuk

ul. Jadwigi Dziubińskiej 9

21-500 Biała Podlaska

nr. konta: ...................

tytuł: [Nr. Zlecenia]

Ważne!!!

Podczas pobierania lub instalacji fotosender, może zostać wyświetlone ostrzeżenie o złośliwym oprogramowaniu. Proszę ignorować tą wiadomość lub dodać do wyjątków w programie antywirusowym. Dzieje się tak, ponieważ program został napisany specjalnie na nasze potrzeby, no i uruchamia się z pliku *exe

Kontakt

Kontakt ADI-FOTO


ADI-FOTO

SIEDZIBA FIRMY

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ul. J. Dziubińskiej 9

21-500 Biała Podlaska

 

tel: 730 777 880